خانهمقالات هر آنچه که باید در مورد بهترین غذای گربه بدانید

هر آنچه که باید در مورد بهترین غذای گربه بدانید

22 دی 1401
0 3331
هر آنچه که باید در مورد بهترین غذای گربه بدانید

یکی از مهم ترین تصمیماتی که می توانید به عنوان صاحب گربه بگیرید، بدون شک انتخاب غذای درست برای او است. هر چه گربه شما با کیفیت تر تغذیه کند، سالم تر خواهد بود. بنابراین انتخاب بهترین غذای گربه بسیار مهم است. برای آنها به شما ارائه دهیم. برای خریدن بهترین غذای گربه باید هر آنچه که باید در مورد غذای گربه بدانید را با این مقاله یاد بگیرید.

مواد مغذی ضروری برای گربه

گربه ها گوشت خوار هستند، به این معنی که آنها به مواد مغذی که فقط در محصولات گوشت یافت می شوند، متکی هستند. اساسی ترین منابع غذایی یک گربه پروتئین، تورین، ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای چرب، آنزیم ها و آب از گوشت، ماهی، مرغ، بوقلمون است. گربه ها همچنین به بیش از ده ها مواد مغذی دیگر از جمله ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه نیاز دارند.

گربه ها به عنوان شکارچی تکامل یافته اند که طعمه هایی را مصرف می کنند که حاوی مقادیر زیادی پروتئین، مقادیر متوسط ​​چربی و مقدار کم کربوهیدرات است، و رژیم غذایی آن ها هنوز به این نسبت های کلی نیاز دارد.

اگرچه گربه شما برای سالم بودن به مقادیر مشخصی از هر ماده غذایی خاص نیاز دارد، اما مقدار بیشتر همیشه بهتر نیست. این امر به ویژه در مورد ویتامین ها و مواد معدنی صادق است، بنابراین اگر رژیم غذایی متعادل و کاملی دارید استفاده از مکمل ها معمولاً ضروری نیست.

گربه ها باید همیشه به آب تمیز و شیرین دسترسی داشته باشند. در بعضی از غذای گربه ها کربوهیدراتی مانند برنج، گندم و ذرت گنجانده شده است اما گربه ها به مصرف آن نیازی ندارند.

مواد مغذی ضروری برای گربه

مواد مغذی ضروری برای گربه

معیارهای انتخاب بهترین غذای گربه

مسائل بهداشتی و وزن

یکی از مواردی که در انتخاب غذا برای گربه باید به آن توجه کنید این است که آیا گربه ی شما مشکلات سلامتی و افزایش وزن دارد یا خیر. اگر گربه شما اضافه وزن دارد، باید غذاهایی را انتخاب کنید که به کاهش وزن او کمک کند، اما اگر او مشکل سلامتی دارد، مهم است که بر اساس آن انتخاب کنید. توصیه میکنم طبق توصیه دامپزشک عمل کنید.

سن گربه شما

گربه ها در هر دوره سنی، از بچه گربه تا بزرگسالی و پیری، به مواد مغذی مختلفی نیاز دارند. به همین دلیل، هنگام انتخاب غذا، باید برچسب آن را به خوبی مطالعه کنید و غذای مناسب با رده سنی گربه خود را خریداری کنید. به بچه گربه ها باید غذای بچه گربه داده شود تا زمانی که دامپزشک به شما بگوید که غذای گربه بالغ را تغییر دهید. گربه های 1 تا 7 ساله باید با غذای گربه بالغ تغذیه شوند. و در نهایت، گربه های مسن باید از سن 7 سالگی شروع به تغذیه با غذای گربه قدیمی کنند .

نژاد گربه شما

همه نژادهای گربه شبیه هم نیستند و طبیعی است که تفاوت هایی را نشان دهند. برای این منظور، برند نینامیو برای نژاد ایرانی و نژادهای دیگر با توجه به نژاد و سطح فعالیتشان هستند، غذا تولید می کند.به این ترتیب غذاهای مخصوص گربه که برای هر نژاد تهیه می شود میزان امگا 3 برای بهبود سلامت استخوان ها برای ساختار فک متفاوت دارند.

سطح فعالیت گربه شما

حتی انرژی ای که گربه شما مصرف می کند بر غذایی که برای او انتخاب می کنید تأثیر می گذارد. نیازهای تغذیه ای و کالری روزانه گربه شما یک مسئله مهم برای استفاده کامل از تحرک گربه است. اگر به گربه خود غذا نمی دهید یا بیش از حد غذا می دهید، می تواند عواقب منفی برای او داشته باشد.

جنسیت گربه و ناباروری

جنسیت گربه شما و اینکه آیا عقیم شده است یا خیر نیز نقش مهمی در انتخاب غذا دارد. اگر گربه خود را عقیم کرده اید، ممکن است بعد از عمل در معرض افزایش وزن باشد. در این راستا، باید عادات غذایی خود را تغییر دهید، اما در حین انجام این کار، باید آن را به مرور زمان انجام دهید، نه به طور ناگهانی. ممکن است بخواهید غذای خاصی را برای گربه هایی که عقیم شده اند در نظر بگیرید.

حساسیت گربه

اگر متوجه علائمی مانند حالت تهوع، عفونت گوش، خاراندن مداوم در گربه خود شدید، ممکن است نشان دهنده عدم تحمل غذایی باشد. این می تواند به دلیل یک یا چند مورد از مواد موجود در غذای گربه شما ایجاد شود.

مواد مغذی ضروری برای گربه

مواد مغذی ضروری برای گربه

انواع غذای گربه

غذاهای گربه به صورت خشک، نیمه مرطوب و کنسرو شده فرموله می شوند. این محصولات از نظر محتوای آب، سطح پروتئین، تراکم کالری، طعم پذیری و قابلیت هضم متفاوت هستند. مواد تشکیل دهنده ی بهترین غذای گربه به صورت زیر است:

  • گوشت و یا محصولات جانبی گوشت
  • طیور و یا محصولات جانبی طیور
  • غلات و یا محصولات جانبی غلات
  • ماهی
  • فیبر
  • محصولات شیر
  • مکمل های ویتامین و مواد معدنی

غذای خشک گربه

غذای خشک بین شش تا 10 درصد آب دارد. برای این غذاها بسته به فرمول خاص، مخلوطی از مواد ترکیب شده، اکسترود شده و خشک می شوند. سپس تکه های غذای خشک را با تقویت کننده های طعم مانند چربی حیوانی می پوشانند تا غذا اشتها آورتر شود.

غذای خشک ممکن است کمتر از غذای مرطوب یا نیمه مرطوب برای گربه خوش طعم باشد. بسته به نوع و کیفیت مواد تشکیل دهنده، غذای خشک کمتر قابل هضم است. اگر از غذای خشک استفاده می کنید، مهم است که غذای استفاده نشده را در مکانی خشک و خنک نگهداری کنید و بعد از تاریخ انقضا از آن استفاده نکنید. نگهداری غذا برای مدت طولانی بسیاری از ویتامین ها را از بین می رود و احتمال فاسد شدن چربی ها را افزایش می دهد.

غذای نیمه مرطوب گربه

گوشت و فرآورده های فرعی گوشت مواد اولیه غذای نیمه مرطوب هستند که تقریباً 35 درصد رطوبت دارند. مواد دیگری از جمله کنجاله ی سویا، غلات، محصولات جانبی غلات و مواد نگهدارنده برای ساخت محصول نهایی اضافه می شوند. غذاهای نیمه مرطوب ممکن است برای برخی از گربه ها جذاب تر از غذای خشک گربه است. با این حال، غذای نیمه مرطوب گربه پس از باز شدن بسته بندی، می تواند خشک شود، کمتر خوش طعم شود و یا فاسد شود.

غذای کنسرو شده گربه

غذای کنسرو شده گربه دارای حداقل 75 درصد رطوبت است. به طور کلی گرانترین نوع غذای گربه است، اما برای بیشتر گربه ها نیز بسیار خوش طعم است. برای این نوع غذا انواع زیادی در دسترس است، که برای گربه های بد غذا می تواند مفید باشد.

غذای کنسرو شده زمانی که باز نشود بیشترین ماندگاری را دارد. اما در صورت باز شدن باید در یخچال نگهداری شود تا کیفیت آن حفظ شود و از فساد جلوگیری شود.

چگونه بهترین غذا ی گربه را برای گربه ی خود بخریم؟

غذاهای گربه معمولاً شامل انواع گوشت، کلیه یا جگر و محصولات جانبی است. با این حال، برخی از مارک ها ممکن است از مواد اولیه دیگر نیز استفاده کنند. از این رو هنگام انتخاب غذای گربه توجه ویژه به برچسب های تغذیه کنید تا غذای درستی را انتخاب کنید.

از طرف دیگر خواندن برچسب تغذیه روی بسته بندی غذا بهترین راه برای مقایسه غذاهای گربه است. تولیدکنندگان غذای حیوانات خانگی موظفند اطلاعات تغذیه ای خاصی را روی بسته بندی ارائه کنند. نیازهای غذایی گربه در مراحل مختلف زندگی تغییر می کند. این مراحل شامل بچه گربه، بزرگسالی، بارداری و شیردهی است.

هنگام انتخاب غذا برای حیوانات خانگی خود، باید بهترین رژیم غذایی را برای آنها تعیین کنید.

رژیم های غذایی خانگی

رژیم های غذایی خانگی

رژیم های غذایی خانگی

تهیه غذای گربه خود فرآیندی دشوار و زمان بر است، زیرا ممکن است دستور غذا حاوی مقادیر و نسبت های مناسبی از مواد مغذی برای گربه شما نباشد. به طور کلی توصیه می شود که صاحبان گربه غذاهای تجاری متعادل از نظر تغذیه ای خریداری کنند، مگر اینکه یک دامپزشک دستور العملی خاصی را داده باشد.

یک قانون خوب این است که اجازه ندهید خوراکی ها از 10 تا 15 درصد کالری دریافتی روزانه گربه تجاوز کنند. علاوه بر این باید از مصرف برخی غذاها به طور کامل پرهیز کرد. اگرچه گوشت خام منبع عالی بسیاری از مواد مغذی است، اما به عنوان یک غذای کامل برای گربه ها توصیه نمی شود. شیر به طور کلی به عنوان یک غذای خالی برای گربه ها توصیه نمی شود، زیرا بسیاری از گربه ها به لاکتوز تحمل ندارند و در صورت تغذیه با محصولات لبنی ممکن است دچار مشکلات گوارشی شوند.

گربه ها می توانند در مورد محل غذا خوردن انتخاب کننده باشند. به خاطر داشته باشید که مناطق پر ترافیک، سر و صدا، حضور حیوانات دیگر، ظروف غذای کثیف یا جعبه های زباله در مجاورت می توانند گربه را از خوردن غذا منصرف کند. سعی کنید نسبت به رفتار غذایی گربه خود حساس باشید و تنظیمات لازم را انجام دهید.

حفظ وزن سالم یکی دیگر از نکات مهم است. گربه ها از نظر مقدار غذایی که باید مصرف کنند بسیار متفاوت هستند.

چاقی شایع ترین مشکل مرتبط با تغذیه در گربه ها است و گربه ها را مستعد ابتلا به تعدادی از مشکلات سلامتی از جمله آرتریت می کند. از دامپزشک خود بخواهید به شما کمک کند تا وزن بدن ایده آل برای گربه خود را تعیین کنید و از پیشنهادات او برای تنظیم رژیم غذایی گربه پیروی کنید.

برند نینامیو بهترین غذای گربه را با بالاترین کیفیت، برای گربه های شما فراهم می کند.

نتیجه گیری

یکی از بهترین راه ها برای حفظ سلامتی و شادی گربه ها، تغذیه خوب آنهاست. گربه ها برای رشد، حفظ بدن، فعال بودن و پیشگیری از بیماری یا آسیب ها، به تمام مواد مغذی مناسب به نسبت مناسب نیاز دارند.

با توجه به اینکه تغذیه سالم بسیار ضروری است، والدین حیوانات خانگی باید بدانند که چه چیزی در غذای تغذیه گربه وجود دارد. در این مقاله به هر آنچه که باید در مورد غذای گربه بدانید، پرداختیم.

ایمن ترین و ساده ترین راه برای برآورده کردن نیازهای غذای گربه ها، تغذیه آنها با غذای تهیه شده ی برند نینامیو است.

انتشار در :

درباره نویسنده

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

0
    0
    سبد خرید
    سبد خالی استصفحه اصلی